2010. május 4., kedd

Bodzadzsem



Bodzadzsem




Hozzávalók:


érett, fekete bodza
cukor

víz
dzsem tartósító


Elkészítés:

Az érett, fekete bodzát vízzel leöblítjük és leszemezzük. Egy kg gyümölcshöz 80 dkg cukorból 2 dl vízzel sűrű szirupot főzünk, belekeverjük a gyümölcsöt, és erős tűzön addig főzzük, amíg kissé sűrűsödni nem kezd.
Az eredeti recept szerint:forrón üvegekbe töltjük, lekötözzük és száraz gőzbe rakjuk. DE ÉN ÍGY KÉSZÍTETTEM: Összetörtem a rúdmixerrel és szitán átpasszíroztam (így a magok kikerültek belőle), majd felforraltam, beleraktam a dzsem tartósítót, üvegekbe szedtem és kicsit fejtetőre állítottam majd pár perc múlva visszaállítottam. Kihűlés után mehet a spejzba.Köhögés ellen nagyon jó kis "szer", rengeteg c- vitamin és flavonoidok vannak benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése