2014. január 5., vasárnap

Félbarna tönkölyös kenyér


Félbarna tönkölyös kenyerem










Hozzávalók:

1 kg liszt,
5dl víz,
2,5dkg élesztő,
jó evőkanálnyi só,
1 evk. olaj.

Elkészítés:

Az előkészületek este kezdődnek, elkészítem az "előtésztát"(kovászt, stb.)
Ez most kb. 25 dkg tönkölyliszt volt, mellé annyi teljes kiőrlésűt tettem, hogy 40 dkg legyen.
Hozzáadtam az élesztőt és 3 dl vizet, a tálban simán kikevertem. (nokedliszerű lesz), aztán egész éjjel hagyom pihenni a konyhapulton.
Reggel minden többi hozzávalóval együtt a gépbe öntöm, és jó alaposan kidolgoztatom.
Ha nem elég bele a víz, akkor apródonként teszek bele dagasztáskor, vagy ha a liszt kevés, akkor abból szórok. Amikor a gép szépen kidagasztotta, megkelesztem, átgyúrom, majd formázom, beleteszem a melegített sütőedénybe (zsírpapírt teszek az aljára) és duplájára kelesztem.
Pengével bevágom, bevizezem, mehet a forró sütőbe lefedve.
Amikor majdnem kész, az edény tetejét leveszem, és úgy sütöm készre.
Ha kisült, levizezem és rácson hagyom cserepesedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése